torsdag 4 februari 2010

BF + 4

Nu har snart dag 4 gått efter det beräknade förlossnings datumet. Inge direkta konkreta känningar på att kotten är på G. Har ätit en hel burk med ananas nu ikväll har fått höra att det ska kunna sätta igång det hela. Men än så länge har inget hänt. Usch jag börjar bli trött på att vara gravid nu. Vill träffa kotten! Har väntat på h*n så länge nu. Tydligen så får jag väl vänta ett tag till.
Måste bara få skryta över min man. Han är så underbar. Han städar, han tvättar och idag va han så go att han gick och handlade till ICA Viksäng. För att jag var sugen på annanas, våfflor och vi behövde mjölk. Han gjorde det för att jag skulle slippa åka ut med bilen. Han köpte också mat som jag var sugen på. Han e bara så go. Vet inte vad jag skulle göra utan honom...
Igår var vi in på en kontroll på förlossningen för att jag trodde att jag läckte. Men så var det inte. Var bara slemproppen som lossnat så då kunde det kännas som man börjat läcka. Så vi fick åka hem igen och fortsätta vänta. Men belv otroligt bra mottagen där av alla som jobbade just då, barnmorskor, uskor och st-läkare. Inte för att man ser fram emot att ligga på sjukhus men nu vet man att förhoppningsvis är det bra personal man har med att göra.

Bara att fortsätta och vänta på att lilla kotten vill komma ut.

Live long and prosper!

1 kommentar:

  1. MEEEN :D titta vad jag hitta! Vad kul att du oxå har en blogg...här kan jag ha stenkoll på dig...hehe

    Ingen liten än...men hur länge kan man gå över tiden innan dem sätter igång förlossningen?
    Mår du bra annars?

    MÅNGA KRAMAR TILL ER OCH PÖSS PÅ MAGEN :)

    Jag har oxå en blogg www.metrobloggen.se/nettansdagar ska lägga till dig där nu bland mina favvo bloggissar ;)

    SvaraRadera