torsdag 28 januari 2010

Snart mamma!!!

Då ska man snart bli mamma då. OJ OJ OJ.... Vilken grej egentligen. Om förhoppningsvis bara några dagar har man den lilla kotten hos sig i famnen. Att ta hand om, älska och finnas till för. Livet kommer verkligen att ändra på sig. Livet kommer verkligen att få en helt annan mening.
Den lilla kotten som har vuxit innuti min mage kommer äntligen att finnas hos mig, hos oss. Den nya familjemedlemmen som vi har väntat på i så många månader kommer äntligen att finnas hos oss. Då är man mamma. Jag kommer att bli denna lilla kottes mamma. På nått sätt känns det fortfarande overkligt att man väntar barn ävan fast man har en stor kula på magen och känner sig som en strandad val. Men det är ju sant. Kotten kommer snart.
Vi har kallat "den" kotten ända sedan vi fick reda på att vi var gravida. Det kändes så passande på nått sett. Min mor kallar "den" för gibo= girl boy eftersom vi inte vet vad det är för kvallisort. Men ju längre tid som gått har det också blivit att från min sida kalla "den" för han. Jag tror det är en liten kille där inne vet inte varför jag tror det men bara nått som har etsat sig fast. Så nu tror ju flera i vår närhet att det också kan vara en han. Men men det är bara att vänta och se vad det blir. Blir det en liten Matheo eller blir det en liten Elidhe. Eller så kanske det blir en Teodor eller Dante eller kanske Emina eller Alyssa. Det får vi ser ner det lilla underverket behagar titta ut..:)
Många frågor och funderingar är det ju som snurrar i huvudet på en nu men ändå så är det inget som direkt skrämmer mig. Allt känns så naturlig. Detta med förlossningen t. ex är något som facinerar mig, kanske låter konstigt men det gör det. Tänk vilken grej. Vad ens kropp egentligen är kapabel till. Vilken utmaning det är och vilken upplevelse. Jag är faktiskt glad att jag kommer att få uppleva det, kanske inte är det under själva förlossningen men efteråt:)
Just nu önskar jag bara att allt skulle sätta igång så man snart kan åka in till förlossningen så man äntligen får se sitt egna lilla underverk. Men som det heter: Inget är som väntans tider.. :D

Live long and prosper u all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar