torsdag 18 mars 2010

No Mrs Perfect Mom

Verkar som jag inte klarar av verkligheten på det sättet som jag vill! Har kommit fram till att jag själv ställer för stora krav på mig själv. Vill kunna göra allt som alla andra göra, vill kunna göra saker själv inte behöva be om hjälp. Tycker inte om att be om hjälp, ibland är det svårt att ens be M om hjälp. Så imorse blev det ett litet sammanbrott. Bara grät och grät var så trött och hade så ont. Men jag vill inte känna trötthet eller smärta vill bara kunna ta hand om min dotter så som jag vill utan att be om hjälp... Kanske dax att acceptera att alla är olika och gör saker på olika sätt. Måste inse att mitt sätt är också bra och att allt behöver inte göras här och nu. Det behöver inte vara städat, tomt på diskbänken och sängen bäddad. Livet går inte under för det. Men det är verkligen svårt att få in det i huvudet. Måste nog ta ett rejält snack med mig själv tror jag och prioritera om saker och ting här i livet...jag kan inte vara Mrs Perfect Mom... Men jag kan vara Elides mamma som gör så gott hon kan!!!

2 kommentarer:

  1. Du är den bästa mamman till Elide och dessutom är du en väldigt bra vän. Glöm inte det. Kram Jelena

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Behövde nog höra det där idag...:/

    SvaraRadera